Nowe trendy w biznesie, prognoza na 2023 rok

Sukces w biznesie wymaga konsekwencji i bycia w czołówce branży. Najlepiej jest to osiągnąć, będąc świadomym aktualnych trendów i zmian, a także będąc przygotowanym na włączenie nowych metod do własnej strategii. Niektórzy zgadują trendy, szukając wiadomości, informacji branżowych, które mogą pomóc im dotrzeć do celu i wydobyć je.

Aby pomóc Ci być na bieżąco, zebraliśmy kilka kluczowych trendów, które będą miały wpływ na firmy w nadchodzących latach i zaczną mieć znaczący wpływ na firmy w 2023 roku.

Poznaj także – Ciekawe trendy i metody marketingowe na 2023 rok

Wykorzystanie sztucznej inteligencji

AI staje się powszechną częścią operacji biznesowych. Widzimy już, jak sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w biznesie do automatyzacji zadań, od obsługi klienta po marketing, a nawet księgowość. Obecnie sztuczna inteligencja jest najczęściej używana jako platforma oprogramowania zaplecza, która wykonuje podstawowe prace, takie jak przetwarzanie danych lub pomoc w prognozowaniu sprzedaży i ustalaniu cen. Przewidujemy, że od 2023 r. sztuczna inteligencja stanie się bardziej integralna poza funkcjami front office, ponieważ automatyzacja może uwolnić pracowników do pracy o wyższej wartości. ’

AI można wykorzystać do usprawnienia procesów biznesowych, obsługi klienta, sprzedaży i marketingu oraz operacji.

  • Firmy mogą wykorzystywać AI do automatyzacji prozaicznych zadań, takich jak lista płac czy monitorowanie poziomu zapasów w centrach dystrybucyjnych. To zwalnia czas pracowników, dzięki czemu mogą oni skupić się na bardziej znaczącej pracy – takiej jak budowanie trwałych relacji z klientami – zamiast zajmować się żmudnymi zadaniami, które nie wymagają ludzkiej inteligencji (jak wypełnianie raportów wydatków).
  • Firmy mogą wykorzystywać AI do wykrywania oszustw, zanim one nastąpią, przesiewając tysiące transakcji na godzinę w celu dostrzeżenia wzorców, które mogą wskazywać na działalność przestępczą lub oszukańcze płatności dokonywane za pomocą skradzionych kart kredytowych lub kont bankowych. Chroni to firmy przed stratami finansowymi, identyfikując nieuczciwą działalność na tyle wcześnie, aby można było skutecznie zakwestionować opłaty, zanim zostaną one w całości wypłacone.

Wzrost znaczenia trendu transformacji cyfrowej

Transformacja cyfrowa to proces obejmowania nowych technologii w celu usprawnienia procesów biznesowych i przekształcenia organizacji. Trend transformacji cyfrowej można zdefiniować jako wykorzystanie technologii cyfrowych, takich jak sztuczna inteligencja (AI), uczenie maszynowe, analityka dużych danych, chmura obliczeniowa i urządzenia mobilne, w celu usprawnienia działań biznesowych.

Transformacja cyfrowa nie jest już tylko inicjatywą IT. Stała się imperatywem dla wszystkich nowoczesnych przedsiębiorstw, ponieważ firmy muszą przemyśleć swoje modele biznesowe, aby pozostać konkurencyjne w tych szybko zmieniających się czasach. Nie oznacza to jednak, że w strategii transformacji cyfrowej należy skupić się wyłącznie na technologii – zamiast tego należy również rozważyć, jak ludzie współdziałają ze sobą w pracy (np. praca zespołowa) oraz jak klienci będą współdziałać z usługami firmy po przekształceniu ich w cyfrową wersję samych siebie!

Zwiększone bezpieczeństwo cybernetyczne

Zagrożenie atakami cybernetycznymi jest stale obecne, dlatego ważne jest, aby dołożyć wszelkich starań, aby dane firmy były bezpieczne. Pracownicy są pierwszą linią obrony przed naruszeniem, więc ważne jest, aby zostali przeszkoleni w zakresie rozpoznawania podejrzanej aktywności i odpowiedniego reagowania.

Aby zabezpieczyć się przed potencjalnymi atakami:

  • Utrzymuj wszystkie systemy operacyjne w stanie aktualnym z najnowszymi łatami bezpieczeństwa (upewnij się, że regularnie przeglądasz logi systemowe pod kątem wszelkich nietypowych zjawisk).
  • Należy używać silnych haseł, które są unikalne dla każdego konta (nie należy używać haseł typu „1234” lub „password”). W miarę możliwości używaj uwierzytelniania dwuskładnikowego.
  • Zainstaluj oprogramowanie, które monitoruje i wykrywa potencjalne ataki, takie jak Avast Antivirus lub Microsoft Safety Scanner.

Wciągające doświadczenie klienta

Doświadczenie klienta jest kluczowym czynnikiem wpływającym na prawdopodobieństwo dokonania transakcji, powrotu na stronę firmy, a nawet polecenia produktów znajomym i rodzinie. Rynek przechodzi od sprzedaży produktów do dostarczania wyjątkowych wrażeń. Najlepsze firmy coraz bardziej koncentrują się na wciągającym doświadczeniu klienta, skupionym wokół osobistej relacji z marką firmy.

Firmy, które przodują w angażowaniu klientów, są w stanie utrzymać i rozwijać swoją działalność, będąc ich integralną częścią. Dzięki takiemu nastawieniu firmy będą mogły tworzyć trwałe relacje z klientami, pozwalając im stać się dożywotnimi członkami ich bazy klientów. Biznesy, które wkładają dodatkowy wysiłek w personalizację podróży klienta i oferowanie wciągających doświadczeń, są głównymi kandydatami do pełnego wykorzystania tego trendu, wzmocnienia swoich marek i sprawienia, by klienci wracali. 

Priorytetowe traktowanie zrównoważonego rozwoju

Firmy ze wszystkich branż od ponad dekady dyskutują na pilny temat zmian klimatu i zrównoważonego rozwoju, a teraz podejmują działania w celu zmniejszenia swojego śladu węglowego i pozytywnego wpływu na środowisko. Obserwuje się zmianę zachowań konsumenckich, ponieważ ludzie stają się bardziej świadomi i decydują się na współpracę z firmami przyjaznymi dla środowiska.

Mała firma zawsze może dostosować swoje nawyki i procesy, aby zapewnić zrównoważone praktyki biznesowe. Oto jak można zacząć:

  • Wysyłaj cyfrowe propozycje i prezentacje. Aby ograniczyć zużycie papieru i ilość odpadów, należy w jak największym stopniu nadać dokumentom cyfrowym priorytet. Wraz ze wzrostem kosztów papieru istnieje zapotrzebowanie na alternatywne metody dystrybucji wniosków i prezentacji. Dokumenty cyfrowe można szybko i łatwo udostępniać za pośrednictwem Internetu lub poczty elektronicznej. Zmniejsza to zapotrzebowanie na papier i pomaga zmniejszyć zanieczyszczenie śmieciami.
  • Korzystaj z umów cyfrowych. Zamiast podpisywać umowy na papierze, przenieś je do wersji cyfrowej. Dzięki cyfrowemu podpisowi istnieją możliwości aby klienci mogli podpisywać umowy na dowolnym urządzeniu i mieć ważną cyfrową kopię umowy.
  • Spraw, aby niedrogie i przyjazne dla środowiska inicjatywy stały się priorytetem w firmie. Może to obejmować energię słoneczną, recykling i przyjazne dla środowiska kształtowanie krajobrazu. Firma przyjazna dla środowiska może zaoszczędzić pieniądze, zmniejszając koszty, takie jak zużycie energii i wody, chłodzenie i ogrzewanie.

Wyznacz cel i opisz zmiany, które wprowadzasz, aby go osiągnąć. Poinformuj swoich klientów o przyjaznych dla środowiska praktykach biznesowych, aby zbudować zaufanie i dobre relacje w swojej społeczności internetowej.

Warto też zainteresować się technologia blockchain.

Technologia Blockchain to nowa i modna koncepcja. Był przedmiotem wielu debat, od tego, jak go wdrożyć, po sposób, w jaki ludzie powinni go używać. Czym jest technologia Blockchain? Blockchain to cyfrowa księga, która rejestruje transakcje między stronami w niezmienny sposób. Księga jest udostępniana wszystkim w sieci i nie można jej zmienić po utworzeniu. Ta technologia zapewnia przejrzystość i zaufanie, ułatwiając sprawdzenie, kiedy informacje zostały zaktualizowane lub czy są próby edycji rekordów.

Przyszłość jest teraz, a świat biznesu już to zauważa. Czas zacząć myśleć o nowych sposobach działania i nadążać za najnowszymi trendami. Trendy w 2023 roku będą powodować zmiany w sposobie działania firm oraz w sposobie interakcji klientów z markami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *