Ciekawe informacje oraz porady dotyczące biznesu, prowadzenia działalności gospodarczej, firmy
Jeśli szukasz informacji o tym, jak rozpocząć biznes lub odnieść większy sukces w tym, w którym jesteś, istnieje wiele ciekawych informacji i porad dotyczących tego tematu. To powiedziawszy, nie wszystkie z nich są przydatne. W tym poście podzielimy się kilkoma interesującymi poradami, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej o prowadzeniu biznesu. Wiedzy o tym jak zrobić biznes i go prowadzić aby osiągnąć sukces nigdy za mało.
Musisz zrobić pierwsze wrażenie.
Jak tylko ktoś poznaje Twój biznes, wyrobi sobie o nim opinię. Jeśli prowadzisz restaurację lub bar, na przykład, pierwsze wrażenie klienta będzie oparte na tym, jak czysty i zorganizowany jest zakład, gdy wchodzą. Podobnie, jeśli prowadzisz sklep detaliczny lub salon, ich pierwsze wrażenie będzie oparte na tym, jak dobrze utrzymane są twoje ekspozycje i jak przyjaźni są członkowie personelu.
Ważne jest, aby być na czas, przygotowanym i profesjonalnym w kontaktach z klientami – i nie oznacza to bycia sztywnym! Musisz sprawiać wrażenie przyjaznego i uprzejmego wobec klientów przez cały czas, tak aby czuli się komfortowo robiąc z Tobą interesy.
Należy również ubierać się odpowiednio do każdej sytuacji: Jeśli prowadzisz wysokiej klasy steakhouse, gdzie ludzie ubierają się w drogie ubrania, to prawdopodobnie najlepiej byłoby nie nosić dżinsów samemu będąc w pracy – nawet jeśli są to designerskie (choć może te by się sprawdziły). Jeśli ktoś widzi innych pracowników noszących dżinsy, to prawdopodobnie zakłada, że jest to akceptowalny strój zamiast profesjonalnego stroju, co może spowodować negatywne recenzje od patronów, którzy oczekują więcej od firm takich jak Twoja.
Musisz wiedzieć wszystko o swoim produkcie.
Upewnij się, że rozumiesz produkt, który sprzedajesz, aby odnieść sukces.
Upewnij się, że wiesz wszystko o swoim produkcie. Powinieneś zrobić badania i dowiedzieć się, jak używać go prawidłowo i jak go naprawić, jeśli coś się zepsuje, a także jak go czyścić i przechowywać prawidłowo.
Musisz wiedzieć wszystko o swoim produkcie. Musisz wiedzieć, jak go sprzedawać i wprowadzać na rynek, dostarczać i konserwować, pozbywać się go, gdy z nim skończysz.
Należy również zapoznać się z gwarancją produktu, jeśli ją posiada. Jeśli tak, upewnij się, że przeczytałeś ją dokładnie i zrozumiałeś, co ona oznacza.
Musisz wiedzieć, ile kosztuje wyprodukowanie i sprzedanie go, ile zysku możesz oczekiwać od każdej sprzedaży i jakie ilości musisz sprzedać, aby osiągnąć swoje cele. Musisz również znać standardy branżowe dotyczące ustalania cen, wydatków na produkcję i zysków, dzięki czemu będziesz wiedział, kiedy ktoś próbuje Cię wykorzystać lub zaoferować niższą cenę za ten sam produkt niż inni na rynku.
Będziesz musiał pojawić się wcześniej.
Jeśli spotykasz się z potencjalnym klientem, pamiętaj, aby przybyć wcześniej, aby uzyskać najlepsze miejsce parkingowe. Jeśli Twoją firmę reprezentują dwie lub więcej osób, upewnij się, że ktoś dotrze tam pierwszy, aby zapewnić sobie miejsca przy stole konferencyjnym (lub przynajmniej jedna osoba). Podobnie, jeśli w spotkaniu uczestniczy wielu uczestników z różnych firm („klientów” w tym przypadku), ważne jest, aby jedna osoba z każdej firmy była obecna i gotowa, gdy inni przyjdą.
Wychodząc na lunch lub kolację ze współpracownikami, postaraj się przyjść przed wszystkimi, aby móc zająć dobry stolik w restauracji (lub zamówić go z wyprzedzeniem przez Internet). Jeśli na imprezie, na której Twoja organizacja gości klientów i potencjalnych partnerów/klientów itp., jedzenie podawane jest w formie bufetu, pojaw się wcześniej i zażądaj talerza, zanim ktokolwiek inny będzie miał szansę.
Zdobądź nowe hobby i rozmawiaj o nim ze swoimi klientami.
Jeśli jesteś fanem sportu, rozmawiaj o najnowszych meczach. Jeśli jesteś kinomanem, rozmawiaj o najnowszych premierach. Im bardziej interesujący jesteś, tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci będą wracać do sklepu ponownie i ponownie, gdy potrzebują tego, co jest, i Ty właśnie to sprzedajesz.
Naucz się, jak być asertywnym.
Asertywność to umiejętność komunikacyjna, która pomaga wyrazić swoje myśli, uczucia i opinie w sposób, który jest pełen szacunku dla innych. Bycie asertywnym oznacza mówienie o tym, kiedy coś nas niepokoi lub sprawia, że czujemy się niekomfortowo. Może to również oznaczać proszenie o to, czego się chce, bycie szczerym w swoich myślach i uczuciach bez atakowania drugiej osoby, przyjmowanie krytyki z wdziękiem i słuchanie opinii innych bez poczucia, że atakują nas lub próbują zmienić to, kim jesteśmy. Bycie asertywnym pomoże Ci wyrazić się jasno, aby ludzie wiedzieli, na czym stoją – nawet jeśli nie zawsze jest to łatwe!
Praktyka może uczynić Cię doskonałym.
Praktyka czyni mistrza. Jeśli chcesz być lepszym sprzedawcą, ćwicz sprzedaż swojego produktu klientom. Jeśli chcesz być lepszym komunikatorem ze swoimi pracownikami, ćwicz rozmowy z nimi. Im częściej coś ćwiczysz, tym lepszy w tym staniesz się i tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja firma odniesie sukces dzięki tej umiejętności lub talentowi!
Musisz umieć pokazać swój produkt. Jeśli nie czujesz się komfortowo ze sprzedażą, to może być ci trudno mieć udany biznes. Najlepszym sposobem, aby stać się lepszym w sprzedaży jest praktyka na swoich przyjaciół i członków rodziny najpierw przed pracą z klientami.